I Love Internet

Hyresgästföreningen

Bakgrund

Hyresgästföreningen behövde en plats där människor runt om i landet kan dela sin åsikt om framtiden angående bostadsrelaterade ämnen. Ärlig, ofiltrerad feedback från medlemmar och icke-medlemmar inom de områden som återspeglar Hyresgästföreningen interna förändring.

Projekt

Efter att vi formulerade ett kommunikationskoncept och en solid strategi, skapade vi en kampanjsajt kallad Hyrestankar.se. Den fungerar som en anslagstavla där medlemmar och icke-medlemmar får vädra sina åsikter om frågor som rör hyror, bostäder, socialt, miljö m.m. Under kampanjen fick vi en fantastisk svarsfrekvens på över 10 procent. Kampanjen har ökat Hyresgästföreningen förståelse för medlemmarnas tankar, behov och önskemål när det gäller bostadsrelaterade ämnen, i när och fjärran framtid.

”I Love Internet gör skäl för namnet. Lägg till stor kunskap om nätets möjligheter och begränsningar. ILI:s stora förståelse för kundens behov, strategiska insikt och förmåga till kreativ problemlösning är något vi uppskattar högt som uppdragsgivare. ILI är dessutom mycket noggranna, håller tidplan och är leveranssäkra.”

Jan Ferlin

Kommunikationschef på Hyresgästföreningen